Saturday 24 March 2012

Day 4 : pengaratan.

Day 4 of menganggur holiday..

to start..aku nak imbau dulu kenangan dulo dulo time aku jadi student sekolah.kekeke.
aku bukan la student yang excellent tahap petala 8, tapi boleh la sket2.result SPM xla gempak,tapi boleh la..cukup2 makan. so, sebagai kakak mitahli dulo selalu la ajar adik2 aku ni wat homework. ala..budak skolah rendah,ape la sangat..kacang masak lemak aje. but some things have changed since i was known as teslian.what are they? this is one of them..


pagi tadi..* x la pagi sangat,haram nak bangun awal2* ade la adik aku yang darjah 6 ni mintak ajar buat homework science. akupon ape lagi..bagi la tazkirah dulu seround.."ceh.amende la mu ni kimi (name.dy.la.) soalan gini pon boleh mintak tolong ajar. celah gigi je kot..awok tu dah darjah 6 x kan la x reti..bla3.." 

so adik aku ni dengar je la..xde la menyampuk ape2.# berani menyampuk time sesi tazkirah aku..makan kaki la jawabnye.

abes je tazkirah aku tu, aku pon start la menelaah soalan nye. ade la dy bagi satu gambar rajah fasa bulan ni. and that time i was like.." ah,sudah.amende la ni..aku bab bulan bintang ni bebal sket." 
ces. garu kepale jugak aku time tu..tanye la pasal bnde karnivor,omnivor tu ke..yang tu ade la aku ingat lagi. so aku pon,tak kan la nk cakap kat adik aku,"dik,memori kakak hang ni dah berkarat tahap nak mereput. 2 tahun jugak x sentuh buku sains." NEVER. jatuh la saham aku.kekeke

then, aku pon bace la soklan tu.tanye sal tujuan eksperimen. ha..yang ni aku ingat la sket. biase ade je kat atas tu time dia citer sal eksperimen ni. so aku pon bace la dia punye maklumat sal eksperimen kat atas..xde la paham sangat..tapi argh. bedal aje..budak2 tahu ape.kekeke

aku pon gtaw la adik aku..ni la jawapan nye,siap bace lagi..pot pet pot pet bla3..dah tersenyum bangga dah ni.hehehe
tetibe dia tanye pulak.."dah tu, amende dia punye penindak balas?" 
ces.soalan. mencabar minda berkarat aku sungguh." er..yang ni la kot.ni ha..yang bulan2 ni..*sambil gelak2.argh.gasak.
adik aku pon melopong tengok aku.." amende mu ea? reti ke dop?
fine! aku give up. tapi sempat lagi cover.." ish. soalan gini pon nak tanye angah.wat sendiri la. senang je pon.

fuhfuhfuh~~ menjatuhkan reputasi aku aje. nasib baik sains,kalu math..memang mengira cam budak tadika la nampok gayanye.
lepas setahun belajar bahasa,otak pon dah tepu rasenye nk ingat formula2 ni.skill semua dah hilang.nak kena menuntut balik. aiseh. oh! bola di kace tv sekarang! chiao.


ha..ni la bende nye. aku tengok pon dah meyampah. kenape ko susah.kenape.*sigh
 

3 comments:

  1. pergh ni la hok orang kabo, bagai ketam mengajar anaknya berjalan... hehe

    ReplyDelete
  2. haha..nope.bgang dekat otak yg mkin bkarat. oh,n dkt org yg tnye soklan sugakk

    ReplyDelete